Loading...
 Sfatul Țării Românilor de Pretutindeni
Aristide Buzuloiu / Site ATITUDINI
Aristide Buzuloiu

Evaluare utilizator: 0 / 5

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă
 
Breaza 15 septembrie 2011-82

INDEMN: "MINTE... SI TRUP SANATOS..."
Prima parte=pentru ADULTI
[pentru copii si scolari in curs de formare vom pregati o a doua parte]

Cateva solutii practice ce pot face ca noi oamenii-adulti, cu rabdare, perseverenta si un minm de efort, sa materializam INDEMNUL din titlu.

Din experienta si rezultatele unui octogenar = Aristide Buzuloiu (arbuz ST-ESN)

Cap I. EDUCATIA fizica-spirituala:

1. Gimnastica de INVIORARE, care incepe imediat dupa TREZIRE cu:
  1. se bea un pahar de apa calduta odata cu un varf bun de lingurita cu MIERE curata si uneori sunt cateva interdictii discutabile. SI cu un varf de lingurita cu seminte de in, dupa care se goleste efectiv stomacul+vezica de toxinele noptii si poate chiar un mini dus, dar minim obligatoriu dupa, SPALAREA pe maini, fata, picioare.
  2. Anterior ne-am insusit pe VIATA, regula ca sunt excluse total si permanent: FUMATUL, CAFEAUA, ALCOOLUL, DROGURI, sau alte obiceiuri culinare daunatoare; INTERZIZA in toate fazele, privirea la TELEVIZOR.
A. Un grupaj de miscari dezordonate de:  intindere a bratelor, picioarelor, trupului, inclusiv cateva usoare sarituri si reveniri=3 minute cel putin, fiind imbracati lejer, eventual nu cu pijamaua sau gol, ca in timpul noptii ;

Apoi urmeaza miscarile ORDONATE:

A.1. EXERCITIU introductiv de invatare a unei RESPIRATII corecte insemnand: stand in picioare destins cu bratele pe langa corp: cel putin 4 EXPIRATII cu gura deschisa, incepand cu golirea burtii care devine supta, spre spate si in aceasta pozitie fara aer, ramanem numarand in minte pana la min. 3, dupa care INSPIRAM adanc pe nas incepand cu destinderea burtii, umplerea stomacului si abia in final al plamanilor, dupa care si cu aerul inspirit, ramanem numarand in minte pana la min. 3

EXERCITIUL A.1. se repeta dupa nevoia fiecaruia - [pt. astmatici obligatoriu ca imediat dupa sculare acestia sa-si ia medicamentele prescrise golind primul pahar cu apa si regladu-si lent respiratia - NB. asmatecii stiu ca in caz de criza, se pot bea pana la 10 pahare], daca cele 4 indicate mai sus nu sunt suficiente.

SCURTA pauza de revenire la apreciere subiectiva, dar cu efecte benefice.

A.2. MISCARI-GIMNASTICA: 4-5 miscari, exercitii de INVIORARE: respiram mereu liber inclusiv in pause, rar, lejer in acord cu fiecare miscare si totdeauna de minim 3 ori SI ANUME:

  1. ROTIREA corpului stand in picioare. Picioarele usor departate si mainile langa corp, dupa care, se ridica mainile intinse in fata si corpul se roteste dreapta - stanga, odata cu mainile si capul pana la cat poate fiecare. Miscarea se repeta de min. 3 ori.
  2. APLECARI in fata cu bratele intinse deasupra capului si aducerea lor pana la podea (cu tendinta pana cand palmele se aseaza lejer pe podea) - min. 5 ori;
  3. Executarea de GENOFLEXIUNI cu bratele intinse inainte, se va lasa trunchiul in jos pe talpa picioarelor putin ridicata in spate si mentinerea acestei pozitii pana la numararea la min. 4, timp in care respira. Se repeta minim 5 genoflexiuni;
  4. Executarea de FLOTARI la sol, prin asezarea cu fata la sol a trupului, cu varfurile picioarelor si palmele mainilor, in pozitie perfect intinse si formand un plan inclinat continuu , dupa care ne aplecam lasand bratele astfel incat capul, respectiv nasul sa fie la cca. 10 cm de sol. Pe parcursul coborarii - flotarii spre sol EXPIRAM. Ajunsi acolo, ramanem cateva clipe pana cand se termina expiratia, ne ridicam lent, INSPIRAND aer si mentinand trupul rigid, spatele si piciorelor mentinandu-se in linia perfect intinsa asa cum am inceput prima flotare. Repetam miscarea de cel 5 ori ca mai sus si ne ridicam.
  5. Miscarea de INCHEiERE: Se executa reluand miscarea libera de inceput (A) simultan cu reluarea catorva respiratii ORDONATE -expiratie + inspiratie (A1); insemnand calmarea necesara incluzand si spalarea mainilor etc. si trecerea la tinuta de lucru, distractie ce premerge primei hrane.
Cap II. MICUL DEJUN (MD)

Introducere. Rugaciunea de dimineata, care va cuprinde cateva cuvinte de gratitudine adresata CREATORULUI si va continua cu RUGAMINTEA de BINECUVANTARE (SA NE ocroteasca de RELE si necazuri de orice fel).

A. Micul dejun va trebui sa cuprinda alimentele specificate, toate subscrise respectand principiile din chenar, permanent aflate in mentalul fiecarui om care se IUBESTE sau le respecta semenilor dorinta de a intalni-avea in preajma, oameni bine facuti, tinuta modesta si un zambet discret molipsitor.
SA pleci dimineata BINE HRANIT si BINE DISPUS, cu o rezerva de hrana reprezentand cca. 40% din necesarul zilnic potrivit varstei si muncii prestate in cursul a 24 ore si a intregii vieti! (corectii bolnavilor cronici)
RENUNTA la proteinele din porc sau felurite grasimi mascate, la zahar sau derivate, dar nu la minimul de 2l de apa buna pe zi -distribuita dupa nevoie, intre dimineata si pana la 19:30 seara, noaptea fara lichide.
De la orice masa, SA NU TE scoli SATUL, plescaind, oftand de placere, insemnand = nu manca nimic cu pofta si uita mereu ce ai mancat, dar niciodata pe tot parcursul vietii ca: HRANA NU ESTE O PLACERE CI O NECESITATE. (despre placeri-satisfactii vom mai vorbi predilect la cerere)

B. ALIMENTELE - ca sortimente optime minim obligatorii - cantitati nefortate:
  • paharul de apa calduta imediat dupa sculare, dar fara a se omite vreodata toate traseele-obligatiile ce au fost mentionate la I.1.
  • 150 ml. ceai caldut nu fierbinte, de plante cu un biscuit sau similar;
  • 200 ml de IAURT preferat a fi de bivolita sau oaie cu min. 35% grasime, pahar pregatit de seara si lasat la temperatura camerii, pregatit cu cereale deloc DULCI din secara, orz, grau, bine amestecate la preparare.
  • mancati 3-5 felii de paine integrala sau neagra, dar verificate, unse cu UNT de calitate, BRANZA de vaci, branza de oaie, cas sau cas afumat = alternative carne, gem de fructe la final odata cu ultima felie de paine (si dupa ce anterior paharul de iaurt a fost terminat), iar ca lichid final, un al 2 lea pahar cu ceai de plante caldut.
  • mancati 1 ou de gaina, proaspat (max. 2/saptamana) de preferat fiert.
  • sarea in exces, va fi evitata in sensul, doar pt. un minim de gust strict.
  • evitati TOTAL inghetata, care este totdeauna suspecta ca aliment si gheata.

C. RITMUL, insemnand fara graba, cu ceas in fata ochilor, nu vorbiti cu con-mesenii, dar fiti atent la masticarea totala si nu grabiti inghitirea inainte de fi convins de zdrobirea totala a mancarii, stiind ca aceasta si saliva fac mai departe stomacului o facila si eficienta prelucrare.

- Nu inghititi medicamente in cursul mancatului, ci numai dupa terminarea dejunului, inghititi-le cu ultimul pahar de apa.

D. MEDIUL, ATMOSFERA ambientala in care luam nicul dejun; inseamna a creea satisfactia micului dejun care trebuie sa ofere Dvs. si con-mesenilor o BUNA DISPOZITIE si dovada ca ati avut rabdarea tacerii in tot timpul mesei.

Cap II. DEJUNUL - PRANZUL.

Atentionare!
A. Pentru cei care au sansa de sa-si asigure intre 14 - 16 o pauza, o vor imparti in doua:

- pranzul 1 ora, dupa care urmeaza relaxarea realizata pe un pat tare si in pozitia obligatorie pe spate cu mainile intinse pe langa corp si o perna tare si mica -relaxarea nu este neconditionat legata si de somn, important este ca 1 ora sa fii destins, iar mintea sa ramana desprinsa de preocuparile de serviciu si ocupata cu preocupari de visare, imaginative, chiar in alta lume.

A1 = Pranzul CALD = format din 3 feluri de mancare gatita, proaspata si calda, aceasta va insemna :

- o CIORBA de legume proaspete - alternativ o zi cu carne de pui si a 2-a fara carne, cu legume, taietei, macaroane, mamaliguta cu branza etc.

- o mancarica cu carne de pasare sau legume diferite, proaspete. Pestele poate fi mancat sub orice forma, ca si completare in ziua cu legume.

- DESERTUL - un fruct proaspat sau compot sau alt fruct de preferat indigen si cu foarte mare prudenta cele congelate sau in ambalaje metalice.

A2 - Pranzul RECE - IN pauza DE PRANZ CARE trebuie sa fie de minm o ora, intre 12 - 14 cand fiecare trebuie sa manance ceva hranitor si sa-si asigure astfel continuarea programului de DESTINDERE, HRANA si apa, insemnand in fapt :

- 2-3 sandvisuri aduse de acasa (nu dela tarabe) pe care sa le incalziti succesiv la un cuptor cu microunde, dar sa le mancati stand pe scaun, fara prieteni palavragii, tigari, cafea, televizor etc.  (vezi inceputul), ci uitand de activitatile profesionale; atentie apoi sa mestecati lent si calm si chiar sa visati la teme ce va sunt placute, dorite sau demult abandonate, iar daca va mai ramane ceva timp, iesiti la aer, detasat, faceti un minim de miscari, numite anterior, miscari dezordonate si totodata faceti respiratii numite de noi, corecte = DESTINDEREA fizica si spirituala.

Cap III. GUSTAREA de la ora 17, urmata de miscarea fizica: mers, alergare

1. Nu este o utopie, ci trebuie sa devina o practica NECESARA, trupului si sufletului - socializarea intre oameni ESTE cea ce Creatorul Divin ne invata concis in indemnul: Iubeste-ti aproapele, ca tine insusi!

Sunt acele dupa amieze pe care bunicii, parinti nostri le faceau organizand numitele "five o clock" insemnand; participarea prietenilor la o sueta, in care gazdele serveau: UN ceai, prajituri sau fursecuri si nelipsita farfuriuta cu dulceata cu care gospodina se mandrea, dar atentie!, in care alcoolul, fumatul, relele tratamente nu erau admise, dar erau apreciate: ELEGANTA costumului, rochiilor, vorbirea rafinata, premergatoare unei plimbari cu trasura si nu de putine ori barfa discreta. (unii vor spune ca epoca moderna a infiintat in final restaurante, teatre, gradini, bordeluri etc.)

Indemn = SA reflectam impreuna si cred ca reactualizarea lor, ar fi oportuna! poate da?

2. Miscarea fizica poate fi iarasi intr-o ALTERNATIVA moderna, dar necesara selectiv intre GUSTAREA si apoi MISCAREA fizica si atenuarea muncilor STRESANTE. (Dar atentie acestea pot fi facute in grupuri de varste sau prieteni, dovedind inca odata ca socializarea fireasca poate avea sau are forme variate, dar aceleasi tinte: minte si trup sanatos - de aici pleaca totul)

3. LECTURA individuala sau invatarea temelor impreuna cu copii, nepotii pot selectiv si motivat, ocupa prin exceptie alt mod placut si util de activitate.

Cap IV. Masa de SEARA. Ora 19:00 - 19:30 max.

Trebuie sa redevina o practica CURENTA, ca o ultima etapa de HRANA premergatoare SERII, si este apoi Seara de destindere, insemnand:

- O mancare usoara, similara, ca o mediere intre micul dejun si pranz (ultimele 20% de calorii destinate unui om pe parcursul celor 24 de ore), iar o intalnire cu intreaga familie, de dorit cu mic cu mare, in care se admit scurte si decente discutii de la munca si evenimentele de peste zi sau locuri vizitate si unele proiecte pentru zilele ce urmeaza.

- La sfarsit, administrarea medicamentelor obligatorii in cazuri CRONICE dovedite - DAR atentie, trecerea la programul nostru, duce la reducerea spre anulare a MEDICAMENTELOR alopate (impreuna ne vom sfatui mereu).

Cap. V Seara de DESTINDERE, intre orele 20:00 - 22:30

- destinderea inseamna programe diferite in raport de varsta si atributii (aici familia are responsabilitati concrete, fiind legate intai de varsta fiecarui membru si cea a preferintelor rationale), sub sever control fara exceptii.
- programele TV sau alte mijloace de transmitere a informatiei, vor fi exact stabilite de capii familiei si ocupatiile fiecaruia, dar pe durata timpului de mai sus. DAR stiind mereu riscurile multiple la care se supun toate RELE.

Cap. VI Odihna - SOMN
Nu sunt multe de spus si facut, decat ca:

- cele 8 ore de somn profund si odihnitor constat de fiecare din noi, vor conduce la:

Renuntarea la orice mijloace - somnifere sau droguri, altele artificiale-ucigase in final, va FI DOVADA ca ACESTE SFATURI SUNT BENEFICE.

Timpul de odihna nu exlude o viata de cuplu NORMALA, insemnand cea ce prozaic numim placerile conjugale, acestea nu sunt deloc interzise, ci dimpotriva sunt BENEFICE trupului si mintii, trebuie sa fie maxima, scuze, placere= sincronizarea, simultaneitatea orgasmului partenerilor. Nu in ultimul rand, optimizare si prelungirea acestei placeri este posibila respectand sfaturile si chiar imbunatatindu-le prin cea ce vom continua si incerca sa facem = Crearea unei SCOLI la vedere, in care INDEMNUL din antet il vom dovedi pe viu, cu caracter de instruire colectiva, dar si una cu caracter de exceptie, unicat (la cerere)

Cap. VII ZIUA de SAMBATA + Duminica + alte SARBATORI

- La DORINTA rationala, dar nu CU INCALCAREA grava a regimului alimentar si al interdictiilor exprese inscrise sau incalcarea celui comportamental insusit pot fi si miscari sub forme derivate: iarna schiurile, saniuta, bobul sau vara scaldatul, excursia, nu sunt de condamnat ci dimpotriva: ANTRENAMENTUL dobandit poate dovedi inca de 2 ori favorabil.

- ABATERILE pot fi uneori acceptate, dar acestea le TREBUIE sa FIE doar EXCEPTII, NICIDECUM ALTE REGULI.

Cap. VIII IN loc de INCHEERE

Tinerii si mai putin tineri, care au cuplat sau vor cupla la acest program si doresc sa ramana fideli lui pe tot parcursul vietii, au doua obligatii morale voluntare:

  1. sa fie perseverenti si sa nu se astepte la minuni imediate, ci doar urmarind rezultatele lor concrete si a celor care le-au obtinut deja, care sunt vizibile dupa minim 3 luni, trebuie sa se ambitioneze sa faca totul cu temeinicie si nesiliti de nimeni, sa-si spuna in gand, ca vor reusi; ba mai mult semenii pe care ii vor vedea si constata starea lor de sanatate, sa le fie mereu GHID.
  2. Cei care se indoiesc sau sunt ezitanti, le spune si probeaza concret autorul acestor randuri, care la varsta sa de 82 va face in fata viitorilor lui elevi toate exercitiile inscrise si va va convinge ca indoiala poate fi exclusa.

Putem fi contactati:
Aristide Buzuloiu presedinte ONG non profit, SFATUL TARII = ERADICAREA SARACIEI - NEDREPTATII ST-ESN.
Bucucuresti sau Breaza 0740.977.384; 0765.314.133
Email Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Inscrisi TB=452/2007

  • Bold
  • Italic
  • Underline
  • Stroke
  • Quote
 
  • 250 Characters left